rysk-sallad

Direktlänk till inlägg 29 april 2012

Reser hem snart

Av Anders - 29 april 2012 13:46

För er som inte vet, så åker jag hem den Lördagen 5 maj och kommer hem sent på kvällen. Det är alltså ganska snart och det ska bli skönt att komma hem även om jag kommer att sakna Sankt Petersburg. Jag kommer säkert åka hit igen och även åka till Moskva någon gång. Min tid här har varit oförglömlig, jag har lärt mig ofantligt mycket. Dels om det ryska språket och den ryska kulturen men också om mig själv. Jag har träffat intressanta människor och fått uppleva saker som inte så många fått uppleva.

  Nu återstår bara en vecka, dessutom är vi lediga på tisdag den 1 maj. Jag känner på mig att jag kommer fuska lite med läxläsningen den här veckan men jag tänker vara på varje lektion för att ta upp det sista av den ryska grammatiken, orden kommer jag få lära mig ordentligt när jag kommit hem och fått vila lite.


I sommar kommer jag jobba heltid där jag jobbade förra sommaren och på all övrig fritid har jag så mycket att göra. Måste börja redigera alla bilder jag har tagit här och göra något utav dem, samt alla bilder jag tagit och inte hunnit redigera.

  Jag har väldig träningslust då jag knappt har lyft ett finger här, mer än dagliga prommenader. Allmänt kan jag säga att jag saknar enkelt "kroppsarbete", jag vet att det finns en hel hög med ved som väntar på mig uppe på landet. Det är skönt att få ägna sig åt något så monotont där man slipper tänka, speciellt efter att ha varit koncentrerad på språk och grammatik i 13 veckor.  Jag måste också skriva en massa nya texter till bandet, jag saknar att sjunga faktiskt...

  Sist men störst så ska det bli kul att träffa alla där hemma och höra hur de har haft det undertiden medans jag har varit borta, uppdatera sig helt enkelt. Ser fram emot dessa möten. Kort sagt; det kommer bli en underbar sommar!


(I naturen finns det inget dåligt väder)


/A


Dagens ord: Умолять/умолить (Umoljat/umolit) - Att bönfalla

 
 
Ingen bild

ak

30 april 2012 00:01

ang träning så får vi köra några härliga sw-pass under sommarens gång :F

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 11 september 2015 14:20

Yeah so it's been a while since I posted something here. I've just not felt like bloging the last few weeks, but I've kept myself busy!   School is going well, I have learned a lot of Russian and I continue to try and learn as many words as I can...

Av Anders - 16 augusti 2015 10:06


Yesterday I went to Veliky Novgorod, which is a town located 3 and a half hour south, going by bus, from Saint Petersburg. I've been there three years ago in November, and although I got up quite early it was worth going there in summer. Veliky Novgo...

Av Anders - 14 augusti 2015 19:55

I'm a bit tired at the moment, but in a good mood. Yesterday I once again attended aikido class where I met with my trainer, Viktor, who will help me explore the art. We trained Bokken (with wodden swords) and it was very interesting and fun. Also, I...

Av Anders - 11 augusti 2015 21:20

First, I must apologise for the fact that the WiFi in my apartment seems to be unstable so I cannot post as often as I would like, that is daily.   My Russian classes have already started and I'm slowly sinking into the frustration I felt before ...

Av Anders - 9 augusti 2015 20:47


I'm currently sitting in my apartment in Saint Petersburg. It feels so good to be back, and I must say that the city is even more beautiful in summer (I've only been here in fall, winter, and spring). My apartment consists of 4 rooms, including the k...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du är mest kännetecknande för Ryssland?
 Den ortodoxa kyrkan
 Balalajkan
 Kosmonauterna
 Vodkan
 Kylan
 Pälsmössa/kappa
 Sovjet
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards